ראיון מרתק עם האמנית מיקה הדר לרגל תערוכת היחיד שלה בתל אביב!

בימים אלו מתקיימת תערוכת היחיד המרהיבה של האמנית, היזמית, ההילרית ואשת הניו אייג' מיקה הדר, בגלריה בבנין לשימור במרכז תל אביב : הגלריה לאמנות שבטית וישראלית.

הצילומים המוצגים בתערוכה, מתרחשים  בחוץ, באוויר הפתוח, בהתרשמות ובספונטניות כאשר הטבע הוא מקור ההשראה לחיפוש החוויה שמעבר לנראה לעין, חיפוש המשהו המסתורי שמהדהד בנימי ערגה וגעגוע. עבודותיה משלבות אפקטים של אור והשתקפויות במטרה להעביר תחושת אי יציבות, זמניות והשתנות. הדר משחקת עם הצבעים, עם הטקסטורות  ובגוני הביניים שבין הכהה לבהיר. לדבריה: "אני אוהבת גם לצלם בשחור לבן, להוסיף לצילומים טון או שניים ולחוות את המון הגוונים שביניהם.  שימוש כזה בצבע ובצורה, יוצר הפתעה ומעודד התבוננות מחודשת.  אני מחפשת משחקי אור וצל, ואת המרחב בתוך ובין הדברים הנראים לעין".נפגשנו עם מיקה לראיון מרתק במיוחד!

באיזה גיל התחלת ליצור?

כתבתי שירה, ציירתי, פיסלתי וצילמתי בכוונה אמנותית מגיל 18.

בגיל 23 נסעתי ללונדון ולמדתי בבית ספר לאמנות קדרות וצילום ואחר כך למדתי ציור באיטליה.

מהם מקורות ההשראה שלך?

אני מושפעת מהתפיסה האימפרסיוניסטית של חיבור לרגע החולף. אני מצלמת בחוץ, באוויר הפתוח, בהתרשמות ובספונטניות.

אני מושפעת גם מתנועת המופשט הלירי של המאה הקודמת, כהגדרתה בציטוט הזה: ״ציור הקצה והמופשט המינימליסטי, לכיוון הפשטה יותר לירית, חושית ורומנטית, בצבעים רכים ומלאי חיים יותר… מגע האמן תמיד נראה לעין בציור מסוג זה, גם כאשר הציורים נעשים באמצעות ריסוס, ספוג או אובייקטים אחרים… ״.

בלשון המצלמה: אני משתמשת בטקסטורות ובגוני הביניים שבין הכהה לבהיר.בעבודות אני מחפשתשילוב אפקטים של אור והשתקפויות במטרה להעביר תחושת אי יציבות, זמניות והשתנות.

פיתוח תאוריית האור על ידי מישל שוורל מראשית המאה ה-19, אומרת:"שום צבע לא נראה בדיוק כפי שהוא, כאשר הוא נמצא בשכנות עם צבע אחר׳׳.אני אוהבת לצלם בשחור לבן ולהוסיף לצילומים טון או שניים ולחוות את המון הגוונים שביניהם.שימוש כזה בצבע ובצורה, יוצר הפתעה ושקט.

הטבע הוא מקור ההשראה העיקרי שלי. אני אוהבת להתמקד בנושאים ולעבוד בסדרות: צילומי פרחים, משחקי אור וצל, צילומי לילה, מים-ים, השתקפויות, עצים, שמים, ועוד.  

מהם הנושאים שאת מעדיפה להתמקד בהם כיום ומדוע?

אני מחפשת משחקי אור וצל, ואת המרחב בתוך ובין הדברים הנראים לעין.

אני לא רואה את היצירה שלי כתיעוד אלא כהתמסרות לרגע החולף, ביטוי אישי של רגע.

עם איזה אמנית/אמן היית רוצה לשבת לקפה?

הייתי שמחה לשבת עם קלוד מונה ולשוחח אתו על ציור ׳ספינת הסטודיו׳ שלו שצויר ב-1874,  

או עם אלפרד סיסלי ולדבר אתו על השימוש שלו בצבע הלבן.

לשבת עם מרק רוסקו ולשוחח אתו על מרחב הצפייה שהוא מאפשר.

איזו יצירה  שלך את הכי אוהבת?

אוהבת במיוחד את תמונת ׳עץ התפילה׳ שצולם ביום חורף עם מבט לצמרות. הגזעים והענפים העירומים יוצרים מרקם וארג מיוחדים כמו נשיאת כפיים ומבט כלפי מעלה – לאין סוף.

באילו גוונים וטכניקות את יוצרת ולמה בחרת בהם?

אני מצלמת בצבע ובשחור לבן עם גוון או גוונים נוספים.  אני אוהבת להדפיס את עבודותי על מגוון חומרים ובעקר אוהבת את החושיות של נייר הכותנה העבה.

"נגלה ונעלם" – מיקה הדר – אמנית –משוררת- הילרית

תערוכת יחיד

התערוכה תתקיים בגלריה לאמנות עכשווית ושבטית בתל אביב

רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב

פתיחה חגיגית : יום שישי,28.10.2022 בשעה : 12:00

נעילה : 26.11.2022שעות הביקור בתערוכה :ימי שלישי עד חמישי מ-11:00 ועד 19:00 וביום שישי ובשבת מ-10:00 עד 14:00 055-923-0022טלפון הגלריה :

כתיבת תגובה