האמנית פנינה אבן- טל מופיעה בימים אלו בתערוכת "פשיוניסטה" בתיאטרון גבעתיים, ומשתפת את הצופה במניפסט שלה

שאלנו את האמנית פנינה אבן-טל על הרקע שלה באמנות, כיצד עבודותיה משתלבות בתערוכה הכל כך מיוחדת זו ,מדוע לדעתה הן מתאימות לקונספט התערוכה ומהו האופן בו היא רואה את עצמה כאמנית מתפתחת בעתיד.ולהלן תשובותיה:

"הרקע שלי מקורו שנים רבות בעבר .בערך בשנות ה- 20- חברה לקחה אותי לקורס קרמיקה שבו למדה.
בעת השיעור הראשון- היכתה בי" מכת ברק" והבנתי שהיצירה תהיה עבורי משאת נפש.!
המשכתי עם לימודי הקרמיקה עד ששלטתי בחומר, הזמנתי אצל מהנדס תנור גדול, והתחלתי ליצור כלים ותכשיטים. במשך זמן קצר יחסית חבר סיפר לסוכן תכשיטים והוא התחיל להפיץ אותם. יום אחד בת משפחה סיפרה לי שקנתה מחרוזת מאוד יפה בעת חופשה באילת, הביאה לי לראות והנה מחרוזת שלי.(צירוף מקרים.. ) תוך כדי העבודה בקרמיקה הרגשתי צורך לצייר…נכנסתי לחנות, קניתי מכחולים צבעים ובדי ציור והתחלתי ,לצייר. די מהר הבנתי שחסר לי הידע. נרשמתי למכון אבני למדתי שם במשך 4 שנים. מורי היו: שטריכמן, פרופס, עוקשי ואבינועם קוסובסקי. במשך תקופת לימודי התחלתי לצייר את מה שהיתה תערוכתי הראשונה,וקראתי לה- ,"ציורי אגדה גדולים", הם היו בעצם זכרונות ילדותי. ההצלחה היתה מדהימה, בעיקר הביקורת בעיתןן " הארץ".שכתב מבקר אמנות ידוע באותו הזמן. הוא כתב שהציורים נראים כמו איורים לספרי ילדים,! אבל הוא חושב שיש לי כישרון ואני צריכה לחפש דרך ביטוי אחרת..חשבתי לעצמי בזה הוא לא צודק…. אבל לאט לאט ההתפתחות באה מעצמה..עבדתי בסטודיו בתל אביב ציירנו מודלים שונים , לוסי בת ה70 ביניהם(עירום …חלקי). ציורים אלה היו תערוכתי השנייה, ועוד כמה שביניהן גלריה 13.5 ביפו.למדתי במוזיאון ת"א שנה, את טכניקות ההדפס ובאוניברסיטה הפתוחה קורס בתולדות האמנות מהמאה ה- 18. ואז היה שלב נוסף – ב- 1999 מאחר שלמדתי ועבדתי כאחות מוסמכת,התחלתי דיאלוג עם 3 יוצרים גוסטב ויגלנד( גן הפסלים באוסלו)" שבהם שילבתי פרטים מחיי האדם(רפואה) אדוארד מונק- שאת עבודתו הערצתי, המודרניזם, וסנדרו בוטיצ'לי -מתקופת הרנסנס. התוצאה היתה שעל מנת לדייק בפרטים ששילבתי
נזקקתי למצלמה. התוצאה היתה 11 ציורים גדולים מאוד שצוירו על לוחות עץ_ (דיקטים.-צבעי שמן ובחלקם עם פסטה) חבר רופא- שראה את התוצאה, היציע לי לשלח צילומים שלהם לעיתון בארה"ב שעסק באמנות ורפואה:
IJAM- INTERNATIONAL JOURNA OF ARTS MEDiCIneפנינה טל 4
קראתי לסידרה הזאת " אנוש כחציר ימיו "( תהילים) הוספתי 2 מאמרים באנגלית המתארים איך נולדה הסדרה. קיבלתי מכתב מהעורכת,הם מבקשים את רשותי.. לפרסם את הסדרה התוצאה- 6 צילומים צבעוניים ,
המאמרים שכתבתי ו… עמוד שער ! ובגיליון אחר ,עמוד שער נוסף.
העיסוק במצלמה היה אתגר עבורי,קניתי מצלמה יותר טובה והתחלתי לצלם.
נכבשתי לחלוטין, מאחר שנפתחו לעיני חיים רחבים להפליא.
פנינה טל 7
הפרויקט הראשון היה סדרה על העדה האתיופית בארץ צילמתי מהצפון ועד קיריית מלאכי .די בתחילת הדרך חברה לעבודה עשתה לי הכרה עם דר' גדי בן עזר שכתב וחקר את העדה,ספרו "כמו אור בכד"(חלק מפתגם אתיופי)ובעיקר הוא עצמו פתחו לי שער לעושר התרבותי של העדה.עד היום יש לי קשרים עם חלק מהאנשים. כמו כן אני חברה בארגון נשים בינ"ל:
SOROPTIMIST INTERNATIOAL שלו חברות בכל ארצות העולם, יש לו 4 פדרציות, בישראל יש כיום 12 מועדונים והיא שייכת לפדרציה האירופית.למה אני מספרת זאת? מאחר שתרמתי את הסדרה למועדון שלי, והיא הוצגה ב9 מועדונים בארץ (כולל תיאטרון ירושלים).בכל מקום שהתערוכה הוצגה,חברים אתיופים השתתפו וספרו על העדה ותרבותה. אחד המקומות שהסדרה הוצגה בו היה " המרכז לטכנולוגיה חינוכית:"( מטח- ודר' גדי בן עזר), משם הייתה הדרך קצרה להפוך למכשיר חינוכי, הסדרה נדדה בכ- 20– בתי ספר והוצגה בשני שמות,שלי :"לחלום ולהגשים- בין כאן לשם" והשם של מטח:" ושורשיי בשני נופים שונים " מטח הוציאה קטלוג למורים עם צילומי הסדרה(לשם פיתוח אוריינות חזותית. ) הסדרה מופיעה באתר של משרד החינוך במסגרת תכנית "מרקם".דר' בן עזר כתב ספר נוסף העוסק " ביציאת אתיופיה" בדרך לא דרך מסודן עד עליתם לישראל , הצילומים שלי ,מעטרים את הספר. התערוכה מוצגת באופן קבוע , בספריה של המכללה למינהל בראשון לציון.
פנינה טל 8פנינה טל 9פנינהאבן-טל
הפרויקט השני שלי היה דיאלוג עם הצייר ההולנדי יוהנס וורמיר ,JOHANNES VERMEER( 1632-1675) שצייר את חיי הקהילה(ונשים רבות….) בזמנו. האור בציוריו היה בעיקר אור חלון(הנכנס דרך החלון). ציורו "מוזגת החלב הוא בין המפורסמים ביותר. מאחר שיש לי אתר בינלאומי לציור:: http://www.pninaevental.com/
יצרתי פרזנטציה לסדרה שלי -כמחווה לוורמיר ובה התייחסתי לנשיות ולאור!
Follow the Light, A process! נראה לי שבחירת הצילומים של האוצרת איילת אמוראי-בירן מתאימים לקונספט של התערוכה "כמו כפפה ליד".
במשך השנים שאני יוצרת בצילום, אני צלמת הבית של תזמורת הברוק – ברוקדה:,להקות מחול ותאטרון.
://photo.net/photodb/folder?folder_id=802611, להקות מחול כמו: הכרואוגרפית:
About Sally Anne Dance

. http://photo.net/photodb/folder?folder_id=845014
http://photo.net/photodb/folder?folder_id=845014
וחשוב ביותר http://photo.net/photodb/folder?folder_id=6248764876
פנינה טל 5

פנינה אבן-טל- צילום יוצר.
https://www.facebook.com/pnina.evental1
שבו יצרתי ( עם אחרים)כמה מפניה היפים של ישראל,ומה שעובר עלינו בימים הקשים הללו.וחשוב ביותר
http://photo.net/photodb/folder?folder_id=624876"

כתיבת תגובה